maanantai 7. tammikuuta 2013

Pohdintaaaa~

Olen taas miettinyt parisen päivää enemmän tai vähemmän kaapien siivousta ja tavaran kiertoon laittamista. Olenhan viime vuonna kuitenkin laittanut paljon vaatetta erinäköisiin hyväntekeväisyys keräyksiin, ajanut autolla takaa vaatesäkkejä keräävien ihmisten perässä, kun myöhästyin vaatteiden jättö paikasta.. :) Joitakin tavaroita olen vain laittanut autoon ja mennyt jollekkin (yllättäen esim siskoille) kylään ja sanonut että tiedän paikan teillä mihin tämä valaisin esimerkiksi sopisi. Niin siitäkin on sitten päästy eroon. Hih. Mutta sitten, kun tulee fiilis tyhjentää kaapeja, niin pitäisi olla heti joku paikka johon niitä kiertoon laitettavia laittaisin. Nyt olen ns jumittanut sen asian suhteen, enkä ole kaapeja tyhjennellyt pieniä joulusiivoja lukuunottamatta.. Puolet joulukoristeistakin katosi yllättäen, enkä halua niitä takaisin!! :) <- Kiitos ja olkaas hyvät. Olen kiertänyt vuosia vuosia kirpputoreja, ostanut ja myynyt. mutta nyt on semmoinen kumma tilanne ettei ole mitään kirpputoria minne viedä. Paras paikka missä olen oikeastaan aina pitänyt kirpputoripöytää, on tupaten täynnä. Monen kuukauden jonotus kirpputorille ei saa siivoamaan kaappeja. Vähän hassu tilanne. Kääks. Nettikirppistely alkoi ns. ahdistaa, koska ostajat joiden kanssa tein kauppaa tekivät niin sanotusti oharit. Sovittiin päivä ja noin aika, ei ostajaa näkynyt. Seuraavana päivänä tuli ilmoitus ettei päässytkään tulemaan (katos ku en huomannu). Semmoinen on hiukan turhauttavaa!! Mitäs nyt oikeen keksis.. Vielä on matkaa kesään ja pihakirppiksiin. Ainoat ns lämpimät varastot ovat äidillä ja isällä, jotka ei varmaan huoli montaa monituista laatikkoa tavaroita. Ajattelin kuitenki alkaa siivoilemaan kaapejani, jotta saan vähän lisää tilaa. Kaappitilaa tulisi kyllä ostamamasti lipastosta.. Iiih, se on oikeasti äitillä ja isällä jemiksessä, siihen asti vain että saisin aloitettua sen entisöinnin. Enkä muutes ole siitä edes vielä kertonut miehelleni. Hihih*. Muttaku muttaku vanha arkistointikaappi ei maksanut kuin kakskymppiä. Nii ja ku sain oitis vision sen tulevaisuudesta, ihan heti nähdessäni sen.. Joo, joku tästä nyt taas ei tykkää kun kirjoittelen siivouksesta ja tavaran karsimisesta. Elä huoli, mult ei ihan heti lopu tavara kesken.. EEehhhh. Kaameeta. :) Onks ennen ollut tämmöstä tilannetta, ettei oo mihin viedä vaikka voisi oikeasti luopua? hmm..

Niiiin ja vielä ku tahtoisin tilata nämä pussilakanat. Aika outo väri meikäläiselle, mut näät oli hassulla tavalla kivat!! :D

Kuva: Hobby hall
 
 Mukavaa alkanutta viikkoa. Mietittekö te yhtä "syvällisiä" ku mä tänää mietin. hih*:)
 
Muistakaahan käydä alempana osallistumassa arvontaan.
 

8 kommenttia:

  1. Mietitään - täällä ainakin. Koti on täynnä tavaraa, joka pitäisi saada jonnekin muualle. Mielellään hyvään tarkoitukseenkin. Kirppiksille en enää jaksa lähteä. Hamsteritautia podetaan - ja pahaa sellaista;)
    Tsemppiä sinulle urakkaan - ja täytyy myöntää, että aikas ihanat lakanat...

    VastaaPoista
  2. No höh, painoin vahingossa poistonappia ja vielä vahvistin. Siis piti sanomani että samanlaisia ajatuksia itsellänikin, tilaa on vähän ja isot kassit odottavat viejäänsä kirpparille. Hyvä kirppikseni vain lopetti enkä viitsi viedä uusia vaatteita uffillekaan.

    Kiinnyn sitäpaitsi helposti tavaraan ja olen keräilijäluonne, en haluaisi heittää pois mitään joka myöhemmin kaduttaa. Ihme että saan pidettyä asuntoni siistinä...

    VastaaPoista
  3. Jos sulla on tavaraa josta et rahaa halua ja on käyntiä nivalassa niin kiikuta ne tavarat/vaatteet Ekotorille :) Laittavat loput mitkä ei mene kaupaksi niin Unisefille, eli samaan paikkaan millä on niitä keräyspönttöjäkin :)
    Mä en enää oo jaksanu myydä mitään. Oon kiikuttanu kaikki sinne. Mulla oli niin tupaten täynnä vaatetta yms roinaa sillä periaatteella et myyn tän joskus kirppiksellä. Miksi mä säästän niitä "turhaan" kun ne vie tilaa ja tarpeelliset ei pääse kunnolliseen säilytykseen!!??
    Jo tulee joka kerta vapautunut ja helpottunut olo kun saa kaappeja tyhjennettyä <3
    2,5 farmarin peräkontillista (täyttä) oon kiikuttanu tavaraa ekotorille.
    JOten ei muuta kun sinne vaan :)

    VastaaPoista
  4. Hei, meitä keräilijä-luonteita on täällä onneksi muitakin!!:) *helpotus*. Hih.

    Heiii, kiitos Anu tiedosta. Jos mä kirppikseltäki sen 10-20 senttiä pyydän niin miksen veis suoraan ekotorille. Mä en muista kuulleeni edes tästä paikasta. :)

    VastaaPoista
  5. Itse tein viime vuoden lopulla suuren inventaarion vaatehuoneeseeni ja sieltähän lähti kirppikselle vaikka millaista ylimääräistä tavaraa ja vaatetta. Kaikenlaista se ihminen raahaa perässään vuosikausia :D Tuli oikein ahkera olo, kun sai vietyä kaiken itselle olevan turhakkeen kirppikselle ja loput lahjoitin sinne, jotka eivät menneet kaupaksi.

    VastaaPoista
  6. Mulla on kaveri joka vie kaiken kaatopaikalle (ja ostaa joka päivä vähintään yhden uuden vaatteen). Mun mielestä rahan haaskausta. Maailmassa on paljon ihmisiä, jotka tarvisi niitäkin vaatteita.
    Mulla on sellanen periaate. Varaan kirppispöydän, laitan myyntiin ja ne jotka ei mene, vien Karjalaan lähtevään laatikkoon. Ihana antaa hyväkuntoista tavaraa sellaiseen paikkaan, jossa sitä tarvitaan. Ja meneehän se jotenkin kotiin (mun mummu on Karjalasta) :)

    VastaaPoista
  7. Joo kyllä täällä mietitään yhtä syvällisiä ; ) ainakin välillä.

    No mutta jos sait arkistokaapin parilla kympillä, niin sehän oli suoranainen sijoitus. Kuulostaa tosi hyvältä ja myös kivalta projektilta!

    VastaaPoista
  8. Kirppispöytä saatu neuvoteltua!! Nyt tuleeki kiirus ku tajusin että on paljon paljon muutaki sovittua!!:)

    Niin mekin ollaan tehty että johonkin hyvään keräykseen ollaan viety sitten loput. :)

    "SUURINVENTAARIO ALKAKOON!"

    VastaaPoista